Info

motor: Yanmar type: 4JH2E 50 pk/36,75 kwh bij 3600 rpm, reductie 3:1 motor nummer 05316 
Olie Kroon HDX 30 inhoud 6 liter
Koppeling: Yanmar Kanzaki KM4A no. 3841
Olie SAE 20/30 inhoud 1,3 liter
Olifilter nr: W815/80
Brandstoffilter nr: WK812
Impeller bestelnummer CEF500107T

Motor

Maart 2022

  • Nieuwe homokinetische as van het merk Aquadrive

Juli 2020

  • Brandstoffilter en impeller vervangen 
  • Tanks afgetapt (geen water en vuil)

November 2019

  • Olie en oliefilter ververst . 
  • Olietanks afgetapt waarbij een kleine hoeveelheid (bodempje in een jampotje) vuil en water uit de tank kwam.

April 2018

  • Nieuwe start accu 74 ah
  • Nieuwe verbruiksaccu 225 ah

Juli 2017

Herman Mertens heeft de motor een grote beurt gegeven. De motor maakt een goede indruk maar Albert heeft de laatste drie jaar niets aan de boot gedaan en ik wil dit gechecked en in orde hebben voor de vakantie:

  • oliefilter vervangen
  • brandstoffilter vervangen en tanks afgetapt. De stuurboordtank bevatte zeker drie liter water. Advies van Herman om ook volgend jaar het brandstoffilter te vervangen. Normaal 1 x in de drie jaar.
  • olie vervangen. Advies is ieder jaar verversen. Nu 'stonk' de olie (Albert heeft drie jaar niets aan de boot gedaan).
  • Kleppen gesteld (stonden goed)
  • impeller vervangen. De oude was één schoep af. Een oude maar goede impeller is geplaatst. Voor volgend jaar een nieuwe bestellen en plaatsen. Zit aan stuurboordzijde van de motor.
  • Gland bijgesteld en koord gechecked, was oké. Het gland leek iets te lekken maar dit bleek de slang van de uitlaat te zijn. Slangenklem aangdraaid.
  • V-snaar is in orde

Lak en schilderwerk

Maart 2020

Helmstok houtwerk kaal gemaakt, 8 x gelakt met epifanes bootlak, zwaarden 2 x gelakt, mast en giek blanke beits.

April 2019 Schuifluik, vluchtluik en lichtkappen

Houwerk kaal gemaakt, glas en kit verwijderd. Verbindingen opnieuw verlijmd met epoxy en opnieuw gekit met Sika (290 dc pro voor glas en sikaflex met primer voor de kitnaden)

Maart 2019

Zwaarden kaalgemaakt en beslag verwijderd. Zwaarden 8 x gelakt met Epifanes bootlak na een kleuring met waterbeits donker eiken. Houtwerk onder beslag in de loodmenie gezet en daarna gekit met kit van Sika. Beslag gemonteerd met nieuwe rvs schroeven.

Winter 2017 en voorjaar 2018

Reparatie roer en vervangen kuipbetimmering door Jan Henk van Zutphen en zijn zoon. Tevens aanpassing rondzit binnen, ronding eruit gehaald en zitting verbreed.

Onderhoud onderwaterschip. Zag er nog perfect uit, opnieuw in de Jotul Seaqueen gezet.

Het schip is vanaf de waterlijn opnieuw in de verf gezet met nieuwe kleurstelling. Verf Sikkens Supergloss

Opbouw schilderwerk (tot oktober 2017)

  • Het schip staat buitenom in zijn geheel in de epoxytar, laagdikte 500 mu. De epoytar is afgewerkt met Heavycoat.
  • Boven de waterlijn en de boeisels zijn geschilderd met Redox Pur ral 9005 satin van Sikkens
  • Berghouten en potdeksel superglos wit nr. 201, halfrond zwart, Sikkens
  • Roef Sikkens wit nr. 201
  • Dekken Sikkens dekkenverf grijs
  • Onderwater Jotul Seaqueen

Houtwerk

  • Rondhouten, roer en zwaarden 1 komponent vernis met uv-filter

Binnen

  • interieur lak vernis 1 komponent
  • plafond zijdeglans gebroken wit terpentinebasis

Algemene informatie over het lakken en beitsen van rondhouten: https://www.lvbhb.nl/de-vereniging/bokkepoot-2/artikelen-uit-de-bokkepoot/conservering-en-afwerking-van-houten-masten/

Peer_Gynt_2018_04_web.jpg